בית המשפט העליון אישר לאחרונה הסדר פשרה, במסגרתו ש. שסטוביץ, מהחברות המובילות בישראל בתחום הייבוא, השיווק וההפצה של מוצרי צריכה של מותגים בינלאומיים, תיתן הטבות לזכאים בסך כולל של 2.2 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הסדר הפשרה הושג במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה בשנת 2019 נגד החברה ועסקה בטענת התובעת כי הודעות דוא"ל ששלחה שסטוביץ נשלחו בניגוד להוראות בחוק התקשורת וכי כתוצאה מכך נגרם נזק לא ממוני לחברי הקבוצה. במטרה להימנע מניהול הליך משפטי ממושך ומבלי שיודה כל צד בטענות משנהו, בחרו הצדדים להגיע להסדר פשרה.
1 צפייה בגלריה
סניף שופרסל
סניף שופרסל
סופרמרקט
(צילום: יריב כץ)
הסדר הפשרה יחול על "כל הנמענים שש. שסטוביץ שלחה אליהם במהלך שבע השנים שקדמו למועד הגשת התביעה ובקשת האישור ועד למועד אישור הסדר הפשרה (פברואר 2023 - ל"ד), הודעות דוא"ל העולות כדי דבר פרסומת, אשר אינן עומדות בדרישות חוק התקשורת".
על פי הסדר הפשרה, יינתנו הטבות בסכום כולל של 2.2 מיליון שקל בדרך של הענקת מתנה לכל מי שזכאי בשווי של 35 שקל. חבר הקבוצה הזכאי יוכל לבחור מבין רשימת מוצרים שמחירם לצרכן הינו בסכום הנ"ל, במשך שלושה חודשים ממתן ההודעה בעניין.
בהודעה ששלחה ש. שסטוביץ לחברי מועדון זכאים, כתבה כי "הודעה זו נשלחת אליך כמי שהיה/הינו חברה/ה באחד ממועדוני לקוחות של חברת ש. שסטוביץ שיכול שהנך זכאי/ת להטבה של קבלת מוצר אחד חינם מבין המוצרים המפורטים בהודעה זו, וזאת ככל שקבלת הודעת דוא"ל ללא ציון המילה 'פרסומת' בכותרת או שחסרו בה פרטים לצורך משלוח הודעת סירוב.
"אם הנך נכלל/ת בגדר הזכאים, הנך רשאי/ת לבחור מוצר אחד בשווי 35 שקל מבין המוצרים המפורטים להלן, לצורך קבלת המוצר במתנה: שפתונים רבלון (למעט סדרת אוברטיים), עפרון שפתיים רבלון, מסקרה רבלון, שני סבוני גוף פלמוליב לגבר ועוד". עוד נכתב בהודעה כי קבלת המוצר במתנה תיעשה בכל אחד מסניפי רשת סופר פארם (לא כולל סופר פארם אונליין).
את התובעת מייצגים עוה"ד עמנואל סולומונוב ועו"ד עידו סולומונוב. את הנתבעת מייצגים עוה"ד הלל איש-שלום וטל רובינוב ממשרד שבלת ושות'.